Sådan skriver du et perfekt blogindlæg i 2022

Sådan skriver du et perfekt blogindlæg i 2022

At skrive et blogindlæg kan være en meget vanskelig opgave. Det er nemt at blive fanget i detaljerne i indholdet og miste det, du egentlig vil sige, af syne. I dette indlæg vil vi skitsere de trin, du skal tage for at skrive et blogindlæg, der vil være perfekt for læsere og søgemaskiner på Google i år 2022.

1. Skriv en god overskrift

Det kan være en udfordring at skrive en god overskrift, fordi den er så vigtig. Hvis du gør det forkert, vil du miste din læserskare. Men hvis du gør det rigtigt, vil du få nye abonnenter og besøgende, som vil dele dine blogindlæg.

En af de første ting, jeg gør, når jeg skriver et blogindlæg, er at brainstorme idéer.

Jeg kan godt lide at begynde at skrive min skitse, så snart jeg har fået inspiration.

Jeg bruger følgende trin til at skabe en god overskrift:

  • Find ud af, hvad din ideelle læser ønsker at vide.
  • Lav en overbevisende erklæring, der forklarer, hvad din læser ønsker at lære.
  • Sørg for, at din overskrift er brugbar.
  • Skriv overskriften i form af et spørgsmål.
  • Medtag en opfordring til handling.
  •  

2. Brain Dump: Skriv alle de spørgsmål ned, du skal besvare

Dette trin er især vigtigt, hvis du skal skrive om en begivenhed, der vil ske i den nærmeste fremtid. Det kan være nødvendigt at skrive alle de spørgsmål ned, som du vil besvare, f.eks. hvad din målgruppe er bekymret for, hvordan de gerne vil interagere med dig osv.

Hvis du skriver et indlæg om noget, der er sket i fortiden, behøver du ikke at skrive alle spørgsmål ned, men du bør skrive de spørgsmål, der er vigtige for dig. Er det på Instagram for eksempel?

Hvis du f.eks. skriver et indlæg om, hvordan man planlægger et bryllup, skal du skrive spørgsmål som “hvor lang tid skal man planlægge et bryllup?” og “hvad er de bedste steder at holde et bryllup?”

3. Arranger de vigtigste temaer og sektioner i dit blogindlæg

En velskrevet blogindlægsskitse er grundlaget for dine blogindlæg. Ved at skitsere dit indhold får du et klart billede af dit indlægs hovedpunkter.

En skitse til dit indlæg kan hjælpe dig med at skrive et godt blogindlæg.

Her er et par eksempler på en oversigt over et blogindlæg, der indeholder de vigtigste temaer og afsnit i dit blogindlæg:

– Indledning

– Krop

– Konklusion

– Ressourcer/opfordring til handling

– Relaterede indlæg

– Billeder og videoer

– Links

– Citater

– Uddrag

– Forfatter bio

4. Stil flere spørgsmål (forskning, forskning, forskning, forskning)

Et blogindlæg behøver ikke at være perfekt, hvis du ikke laver din research først. Jeg siger ikke, at du skal skrive en artikel, der er fuld af stavefejl, men hvis du ikke forstår det emne, du skriver om, vil du ikke kunne give relevante oplysninger.

Sørg for at foretage en omfattende søgeordsresearch, før du begynder at skrive dit blogindlæg. Det nytter ikke noget at offentliggøre en artikel med nøgleord i, hvis du ikke ved, hvad disse nøgleord betyder.

Det næste skridt, du skal tage, er at læse andre blogs i din branche for at få en idé om, hvad der allerede findes derude. Lav en liste over de blogs i din branche, som du er vild med, og som du mener, at de gør et godt stykke arbejde. Hvis du kan lide at læse, anbefaler jeg, at du abonnerer på deres RSS-feeds for at holde dig opdateret på, hvad der sker i din branche.

Når du så er færdig med at læse, skal du analysere det indhold, de har offentliggjort for nylig. Stil dig selv spørgsmål som: “Hvad har de gjort godt? Hvad er deres bedste praksis? Hvad gør de rigtigt? Hvad gør de forkert?” Ved at besvare disse spørgsmål vil du kunne lære af det, de allerede har offentliggjort, og hvordan de har gjort det så vellykket.

5. Indsæt relevante undersøgelser, data og yderligere kilder

Et andet vigtigt skridt i at skrive et perfekt blogindlæg i 2022 er at sørge for, at du giver yderligere informationskilder. Hvis du skal udgive et blogindlæg, skal du altid sørge for at citere og linke til yderligere kilder.

En af de bedste måder at gøre dette på er at angive kilder i din bibliografi. Når du citerer kilder, linker du også til dem, hvilket betyder, at du kan dele kilderne med dit publikum.

Hvis du er blogger, er det også en god idé at sørge for at inkludere en ressourceboks i slutningen af dit blogindlæg. En ressourceboks er en boks i slutningen af dit blogindlæg, der indeholder links til artikler og websteder, du har skrevet om, eller som du har fundet online.

6. Revidere, trimme og rydde op i din blogindlægs skitse

Sidst men ikke mindst skal du fjerne alle unødvendige ord og sætninger i din artikel.

Her er et eksempel på et afsnit fra mit tidligere blogindlæg.

Det første, jeg vil anbefale dig at gøre, er at kigge på din artikel og stille dig selv et par spørgsmål:

– Tilføjer dette afsnit noget til artiklen?

– Giver disse afsnit artiklen en merværdi?

– Er der en bedre måde at organisere afsnittene på?

Derefter skal du fjerne de ord, du ikke har brug for.

Hvis du f.eks. skrev: “Dagens blogindlæg er blevet formateret ved hjælp af dette fantastiske værktøj”, kan du omskrive sætningen til: “Dagens blogindlæg er blevet formateret ved hjælp af dette fantastiske værktøj”.

En anden god måde at fjerne unødvendige ord og sætninger på er at læse dit indhold højt. Hvis du kan høre, hvordan det lyder, ved du, hvad der er unødvendigt.

admin