Rapporter, du kan bruge til din virksomhed

Rapporter, du kan bruge til din virksomhed

Det er altafgørende nu om dage at have en høj ranking i søgeresultater ved at forbinde din virksomhed med de rette søgeord. På denne måde kan kunderne finde dig, din hjemmeside eller virksomhed. Udvikler du de digitale tjenester eller websteder, er det spild af tid, hvis der ikke er nogen der kan finde dem. Derfor bør de optimeres med SEO.

Hvad kan SEO-rapporter bruges til?

I arbejdet med SEO vil der være mange faktorer, der indgår i beslutningsprocessen. Når et nyt projekt begynder, er det mest optimale at udarbejde og bruge rapporter, der indleder arbejdet og processen, I skal igennem.

Brugen af en SEO rapport er ikke noget nyt. Det er det ideelle udgangspunkt, når en hjemmeside skal optimeres i forhold til SEO. Det danner baggrunden for optimeringen, lidt som en manual, der giver overblik og metoder til fremadrettet arbejde.

Tjek løbende din SEO

SEO er et kontinuerligt projekt, som du bør tjekke ofte for at få bedste resultater. Rapporterne kan hjælpe med at understøtte de resultater, du ønsker. Derfor kan du læse mere om forskellige brugbare rapporter nedenunder.

SEO-rapportering

Forskellige rapporter, du bør gøre brug af i din virksomhed, er blandt andet:

  • Daglig rank tracking
  • On-page analyse
  • Rapporter for kunder
  • Og mange flere, alt efter behov!

Daglig rank tracking

Hvis du gør brug af daglig rank tracking, vil du hver dag modtage en rapport med oversigt over din ranking og meget mere. Du vil kunne se din ranking på alle de globale søgemaskiner på forskellige enheder, SERP-snapshots du selv kan analysere og tidslinjer med søgeordenes resultater.

On-page analyse

En on-page analyse rapport giver dig et overblik over hvordan enkelte hjemmesider helt specifikt præstere. På denne måde kan du blive opmærksom på vækstpotentiale ved at undgå tydeligt rapporterede problemer eller faldgruber.

Rapporter for kunder 

Hvis du arbejder med flere forskellige hjemmesider eller virksomheder som dine kunder, er det mest vigtigt at kunne danne sig et hurtigt og effektivt helhedsindtryk af hver enkelt kunde. Disse fuldendte SEO-rapporter kan vise dig rankings, vækst, backlinks, konkurrenters præstationer og meget mere på én gang.

Brug rapporterne fornuftigt

Disse rapporter giver dig gode overblik over dine resultater, hvor du kan se sammenhængen mellem handlinger og ændringer, og deres udfald. Ved at få rapporter indenfor de aktuelle områder, din virksomhed ønsker optimering indenfor, kan du bruge dem i det kontinuerlige arbejde med SEO for at opretholde din rank i søgemaskinernes omskiftelige algoritme.

admin